تبلیغات پیامکی هنوز جواب میدهد! این اعتقاد بسیاری از آژانس های مسافرتی است هنگامی که قصد تبلیغات به صورت گسترده دارند. به عقیده بسیاری از افراد، تبلیغات پیامکی یکی از آزاردهنده ترین و اعصاب خوردکن ترین روش تبلیغاتی معرفی شده است. بسیاری از می گویند: در حال حاضر دیگر کسی به سراغ خواندن پیامک نمی رود. پس این روش منسوخ شده است.
اما اگر کسی به شما بگوید که با کمترین هزینه و با کمک یک روش تبلیغاتی خوب می توانید بازدهی بالایی را بدست آورید. آیا باز هم این روش تبلیغاتی را منسوخ شده می دانستید؟ در حال حاضر دنیا به سمتی پیش می رود که نمیتوان روشی را منسوخ شده دانست و یا با آن قهر کرد. پس میتوان از پیامک به عنوان روشی برای جذب و حفظ مشتریان استفاده نمود.
اگر قصد بهره گیری از تبلیغات پیامکی را دارید، در وهله اول باید آن را بشناسید و نسبت به مزایای آن آگاه شوید. پس توصیه می کنیم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. زیرا در نظر داریم توضیحات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم.
تبلیغات پیامکی چیست؟
همانطور که از اسمش پیداست، تبلیغات پیامکی در قالب پیامک یا همان SMS از جانب شرکت یا برند برای معرفی محصول یا خدمات ارسال می شود. به طور خلاصه میتوان گفت؛ بازاریابی پیامکی همان جذب و نگه داشتن مشتریان اما از طریق پیامک است.
به عبارتی؛ کسب و کارها همواره به دنبال راهی هستند تا ارتباط گسترده تر و موثرتری را با مشتریان برقرار کنند. پیامک تبلیغاتی از جمله روش هایی به شمار می آید که توانسته نتایج بسیار خوبی را از خود به جای بگذارد. به راحتی مدیریت شود و همواره در دسترس باشد. زیرا در طی شبانه روز تنها در موقع خواب است که گوشی از دست مخاطبان خارج می شود.
براساس تحقیقات صورت گرفته؛ چیزی حدود 93درصد بزرگسالان از تلفن همراه استفاده می کنند که 72درصد از آنها گوشی هوشمند است. همچنین میانگین نزدیک 3 ساعت از زمان خود را به گشت و گذار در برنامه های گوشی اختصاص می دهند. هر چند که بعضی از ما هر چند دقیقه گوشی خود را چک می کنیم تا خدای نکرده نوتیفیکیشن جدیدی نیامده باشد و ما ندیده باشیم. همین مسئله منجر شده تا شرکت ها، کاربران خود را در معرض بمباران تبلیغات پیامکی قرار دهند.
روشی غلط که اغلب با واکنش های منفی همراه بوده است. و حتی منجر به حذف سریع آنها خواهد شد. البته در گذشته ای نه چندان دور، پیامک های تبلیغاتی ارج و قرب دیگری داشتند. اما این روش تبلیغاتی چگونه توانسته در میان تمامی روش های موجود دیگر قد علم کند و با نتایج خوب همراه باشد؟ در ادامه به آن می پردازیم.
استفاده از پیامک تبلیغاتی چه مزایایی دارد؟
تا زمانی که یک روش تبلیغاتی، تبعات مثبتی را با خود به همراه نداشته باشد، محال است شرکت ها و برندهای مختلف به سراغ بهره گیری از آن بروند. این مسئله در رابطه با تبلیغات پیامکی نیز صدق می کند. پس خالی از لطف نیست اگر با مزایا و فواید این روش آشنا شوید:
*سریع ارسال می شود
برای ارسال پیام های تبلیغاتی نیازی نیست زمان زیادی را صرف کنید. تنها کافیست یک متن تبلیغاتی مناسب بنویسید و دکمه ارسال را فشار دهید. حتی امکان ارسال چند نوع پیام با متن های مختلف نیز وجود دارد. تا اثربخشی بیشتری را بر مخاطب به وجود آورد.
* بازخورد سریع از مشتریان دریافت می شود
برای دریافت فیدبک از طریق پیامک، میتوانید از نظرسنجی استفاده کنید. نظرسنجی کمک می کند تا بفهمید مخاطبان شما چه چیزهایی را دوست دارند و از چه چیزهایی بیزارند. این امکان هم برای ارائه خدمات مطلوب به مشتریان مفید است و کمک میکند تا کارتان را بهبود دهید. بر اساس برآوردها میانگین زمانی پاسخ مشتریان به نظرسنجیهای پیامکی کمتر از 6 دقیقه است.
* نرخ تبدیل مشتریان افزایش می یابد
اگر بتوانید تبلیغات پیامکی را به درستی اجرا کنید، نرخ تبدیل بالایی را مشاهده خواهید کرد. درواقع آمار نشان می دهد کاربران گوشی های تلفن، در مقایسه با سایر روش های بازاریابی به پیام های متنی واکنش بیشتری نشان می دهند.
توجه داشته باشید که نرخ تبدیل بیشتر بر روی مشتریان فعلی تمرکز میکند، نه مشتریان جدید و بالقوه. به عنوان مثال اگر شما پیامکی درباره یک محصول جذاب و جدید از فروشگاه مورد علاقهتان دریافت کنید، مطمئناً برای خرید آن محصول اقدام میکنید.
اهمیت وقت شناسی در تبلیغات پیامکی
آیا با تبلیغات پیامکی رستوران ها و ساندویچی ها روبرو شده اید؟ از همان ها که پیشنهاد یک بخر دوتا ببر را می دهند!! شاید این پیام هیجان انگیز باشد، اما دقیقا حوالی بعدازظهر ارسال می شود. درست زمانی که مخاطبان از سر کار به خانه رفته اند. مطمئنا در آن زمان مشاهده آن پیام نمیتواند هیجان انگیز و وسوسه کننده باشد.
اگر یک کتابفروشی دارید زمان مناسب برای تبلیغ کتب درسی اوایل شروع هر ترم آموزشی است. همچنین برای تبلیغ رمانها و داستانهای خود هم باید روی فصل تابستان و بهار حساب ویژهای باز کنید.
به طور کلی میتوان گفت؛ وقت شناسی و در نظر گرفتن زمان مناسب برای ارسال پیامک از اهمیت بسیار بالایی در این روش از تبلیغات برخوردار است. به عنوان مدیر یک کسب و کار، بهتر از هرکس دیگری می دانید که چه زمانی، زمان طلایی ارسال پیامک تبلیغاتی است. که البته متاسفانه در ایران خیلی به آن توجه نمی شود. چه بسا که در اوایل صبح هم شاهد پیامک های تبلیغاتی هستیم. تصور کنید که مخاطبان با قیافههای خسته و خوابآلود تا چه حد به این تبلیغات توجه میکنند!
کلام آخر
در حال حاضر تعداد ارسال تبلیغات پیامکی به اندازه ای زیاد شده که اغلب مردم تنها با مشاهده نوتیفیکشن آن، اقدام به حذف آنها می نمایند. پس اگر قصد گسترش کسب و کار خود را در ذهن می پرورانید، اما زمان و توان مالی بالایی برای سرمایه گذاری های گسترده در بخش تبلیغات را ندارید، تبلیغات پیامکی بهترین ابزار مفید، ساده و کم هزینه برای شماست.
در این راستا توصیه می شود با کارشناسان سایت تک تیزر تماس بگیرید. تا راهنمایی های دقیقی را در راستای چگونگی هر چه بهتر استفاده از این روش تبلیغاتی در اختیار شما قرار دهند.