سفارش موشن گرافیک ارزان ⭐️ تک تیزر ⭐️

تک تیزر

تبلیغات ایمیلی چیست و چه کاربردی دارد؟

تاریخ انتشار
دسته بندی
مدت زمان مطالعه
  • به نظر شما آیا تبلیغات ایمیلی باتوجه به پیشرفت بسیار سرعت در تکنولوژی هنوز جواب می دهد؟ امروزه تقریبا بدون ایمیل نمیتوان هیچ کاری را به سرانجام رساند. به گونه ای که حتی تبلیغات ایمیلی به عنوان یکی از کلیدی ترین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ، شناخته شده و مورد استفاده قرار میگیرد. و توانسته نتایج مطلوبی را ارائه دهد. اگر بتوانید از این روش به صورت کاملا درست و اصولی استفاده کنید، مشاهده افزایش نرخ تبدیل مشتریان خیلی دور از ذهن نخواهد بود. اما مسئله اینجاست؛ چه چیزی باعث شده ایمیل، تا این اندازه پراهمیت شود؟

    در حال حاضر 3.8 بیلیون حساب ایمیل در دنیا راه اندازی شده است. که به طور متوسط به ازای هر یک دلاری که برای ایمیل مارکتینگ هزینه می شود، 38 دلار سود تخمین زده شده است. شاید آن را روش منسوخ شده ای بدانید، اما رقبایتان برای پیشی گرفتن از شما، از هیچ راهی غافل نمی شوند. آنها به راحتی میتوانند از این طریق بازار را در دست خود بگیرند. به همین دلیل است که باید دست به کار شده و نسبت به ایمیل مارکتینگ و چگونگی استفاده از آن، اطلاعات کاملی بدست آورید.

    اگر علاقمند به این حوزه هستید، باید بدانید که در ادامه این مقاله توضیحات کاملی را خدمت شما ارائه خواهیم داد. با ما همراه باشید.

    تبلیغات ایمیلی چیست؟

    درحال حاضر تبلیغات ایمیلی، به نوعی آگاهانه تر از ارسال پیام های ساده یک طرفه با پاسخگویی خودکار تبدیل شده است. درواقع شرکت ها در تلاش اند تا از طریق ایمیل، ارتباط بهتر و صمیمانه تر و آگاهانه تری را از طریق ایمیل با مشتریان خود برقرار کنند.

    البته در این راه پیشرفت علم و تکنولوژی مزید بر علت شده و شرایط آسان تری را پیش روی کسب و کارها قرار داده است. آنها تنها با انجام برخی تنظیمات در ایمیل‌های خود، به علایق، تمایلات و پیشینه خرید مشتریان خود اهمیت بیشتری دهند. در نتیجه ایمیل های هدفمندتری را ارسال کنند. چه بسا که از این طریق نتایج بسیار بهتری را برای مخاطبین خود ارسال نمایند.

    اگر بخواهیم به صورت خیلی واضح ایمیل مارکتینگ را تعریف کنیم، باید گفت؛ تبلیغات ایمیلی به ارسال هر پیامی گفته می شود که از طریق ایمیل سعی در تبلیغ یک کالا یا خدمات، تقاضا برای استخدام و حتی جذب نیرو دارد و یا هر حرکتی در راستای افزایش فروش شرکت داشته باشد.

    بهره گیری از ایمیل مارکتینگ چه فوایدی دارد؟

    مسلما تا زمانی که یک روش تبلیغاتی، نتایج مثبتی را به همراه نداشته باشد، افراد به سراغ بهره گیری از آن نخواهند رفت. این مسئله در رابطه با تبلیغات ایمیلی نیز صدق می کند. پس لازم است بدانید که این روش تبلیغاتی چه فواید و کاربردهایی را برای شما به وجود می آورد:

    *زمان و انرژی کمی را به خود اختصاص می دهد

    با توجه به سودی که این روش تبلیغاتی برای کسب و کارها فراهم می آورد. تلاش، انرژی و زمان بسیار کمی را به خود اختصاص می دهد.

    * امکان شخصی سازی آن وجود دارد

    برخلاف تمامی روش های تبلیغاتی دیگر اعم از تلویزیون، چاپی و حتی شبکه های اجتماعی و… شما از طریق ایمیل تان این امکان را دارید که هرطوری که خواستید، با هر اندازه و هر چیزی را که مد نظر دارید به صورت شخصی سازی شده با هر مخاطبی طراحی و ارسال کنید.

    * میتوانید مخاطبان را تفکیک کنید

    می توانید “مخاطبان یا مشتریان بالقوه” را از “مشتریان فعلی” به راحتی جدا کنید و برای هر کدام برنامه ای جداگانه داشته باشید!

    مشتریان کنونی ‌تان را وفادار کنید و مشتریان بالقوه را به خرید تشویق کنید. آیا در تلوزیون یا بیلبورد می توانید این کار تفکیک را انجام دهید؟! مسلما نه!

    * برقرار ارتباط راحت تر است

    در تبلیغات ایمیلی به دلیل اینکه زمان کمی برای طراحی اختصاص داده می شود، میتوانید تناوب ارتباط خود را مشتری افزایش دهید.

    به عنوان مثال، شما با کمک سایر روش های تبلیغاتی دیگر این امکان وجود دارد که تنها ماهی یکبار و یا یک الی دو بار در هفته با مخاطبان و مشتریان تان ارتباط برقرار کنید. اما در ایمیل مارکتینگ این چنین نیست. شما میتوانید این ارتباط را سریع تر، راحت تر و کم هزینه تر از آن چیزی که فکر می کنید گسترش دهید.

    *اطلاع رسانی

    از طریق ایمیل مارکتینگ می توانید یکی از مراحل مهم فروش، یعنی همان ایجاد آگاهی از محصول یا خدمات تان یا برند را به ساده ترین شکل ممکن انجام دهید.

    * پشتیبانی از مشتری

    با کمک این روش از تبلیغات، میتوانید وفاداری خود را به مشتریان نشان دهید. همچنین به ازای آن وفاداری دریافت کنید. این کار معمولا از طریق ارائه خدمات پشتیبانی از مشتریان صورت میگیرد.

    آیا نسبت به نقش تولید محتوا در ایمیل مارکتینگ آگاه هستید؟

    شاید با خود فکر کنید، اگر کاربر ایمیل شما را باز کند کافیست. زیرا بلافاصله جذب شده و اقدام به عمل می کند. باید بدانید اصلی ترین و مهم ترین بخش تبلیغات ایمیلی دقیقا همینجاست. یعنی شما باید محتوایی مناسب و متفاوت را در ایمیل خود ارسال کنید تا کاربر مجذب شده و اقداماتی را صورت دهد. اگر کاربر با محتوای ایمیل شما ارتباط برقرار کند و از آن خوشش بیاید، مطمئنا در آینده نیز از ایمیل های شما استقبال خواهد کرد و این ارتباط سال ها ادامه خواهد داشت. اما اگر صرفا یک ایمیل تبلیغاتی برای او ارسال کنید که هیچ جذابیتی ندارد، بدون شک پس از مدتی لغو اشتراک خواهد کرد.

    واقعیت این است؛ هر ایمیلی می‌فرستید باید حاوی اطلاعات ارزشمند باشد و از نظر محتوایی با ایمیل قبلی تفاوت داشته باشد. به عنوان مثال؛ کمی طنز در محتوای ایمیل و یا بهره گیری از لحن خودمانی می تواند احساس نزدیکی را در کاربر به وجود آورد. و باعث شود کاربر به ایمیل شما به عنوان یک تبلیغات ایمیلی نگاه نکند.

    نکته بعدی در تولید محتوای ایمیل استفاده از فرم های ساده و خلوت است به طوری که کاربر وقتی فرم را نگاه می کند با فیلد های شلوغ و در هم ریخته مواجه نشود. فرم محتوایی شما باید تا حد امکان نیاز های اولیه و ضروری را فراهم کند و از حاشیه دور باشد.

    کلام آخر

    در این راستا میتوانید به کارشناسان و متخصصان سایت تک تیزر اطمینان کنید. زیرا میتوانند محتوایی بسیار جذاب و مفید را در اختیار شما قرار دهند. چه بسا که جمع آوری بانک ایمیل نیز خود دردسرهای زیادی دارد. پس همراهی کارشناسان لازم خواهد بود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    سایت های مفید: مرز سفرالاخبارمجله بک پک تراول – چشم انداز سفر – فود کیک – آموزش آشپزی ـ ترفندهای شیرینی پزی