سفارش موشن گرافیک ارزان ⭐️ تک تیزر ⭐️

تک تیزر

دیجیتال مارکتر کیست؟

تاریخ انتشار
دسته بندی
مدت زمان مطالعه
  • بسیاری از افراد با شنیدن نام دیجیتال مارکتر به این حرفه علاقه زیادی نشان میدهند اما درباره آن اطلاعات چندادنی ندارند. در ادامه با تک تیزر همراه باشید تا شما را بیشتر با این موضوع آشنا کنیم… این روزها به واسطه حضور گسترده اینترنت و کسب و کارها در دنیای دیجیتال مارکتینگ، عبارت هایی همچون دیجیتال مارکتر یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ بسیار به گوش میرسد. با توجه به اهمیت بازاریابی اینترنتی و البته فراگیر شدن فضای آن در میان افراد، این سوال در ذهن بسیاری شکل میگیرد، منظور از کارشناس دیجیتال مارکتینگ چیست؟ این شخص انجام چه وظایفی را برعهده دارد؟

    در ادامه این مقاله توضیحاتی در این زمینه خدمت شما ارائه خواهیم داد. با ما همراه باشید.

    به چه کسی دیجیتال مارکتر می گویند؟

    اگر نگاهی به اطرافیانتان بیاندازید متوجه خواهید شد که تمامی افراد کم و بیش با اینترنت و البته کسب و کارهای اینترنتی آشنایی دارند. امروزه بسیاری از شرکت ها از روش های سنتی و قدیمی دست کشیده و به عرصه اینترنت وارد شده اند. و امور بازاریابی شرکت را به روشی مدرن و اینترنتی پیش می روند.

    واژه دیجیتال مارکتینگ نیز از دو کلمه دیجیتال و مارکتینگ تشکیل شده است. هیچگاه نباید این روز از بازاریابی را با بازاریابی سنتی یکی بدانید، این دو تفاوتی به وسعت زمین و آسمان دارند. اما هر این روش ها، هدفی یکسان دارند. در تلاش اند تا فروش یک شرکت یا سازمان را افزایش دهند.

    تعریف ساده ای از دیجیتال مارکتینگ نیز وجود دارد: «بهره گیری از ابزارهای مختلف دیجیتال برای برقراری ارتباط موثر با مخاطبان، بازاریابی و فروش محصولات و در نتیجه متقاعد کردن آنها برای انجام اقدام مورد نظر است.»

    امروزه تمامی کسب و کارهای فعال در بستر اینترنت، در تلاش‌اند تا مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب نمایند. دلیل این کار افزایش فروش است و در این مسئله هیچ شکی نیست. اما چطور می‌شود که یک کسب‌وکار به موفقیت میرسد و کسب و کاری دیگر همچنان اندرخم یک کوچه است؟

    پاسخ بسیار واضح است: آنها دارای دیجیتال مارکتر حرفه ای در تیم خود هستند. کارشناس دیجیتال مارکتینگ به عنوان رهبر بازاریابی یک کسب و کار وارد عمل می شود و تمامی هماهنگی ها و حتی ایجاد ارتباط میان طراح، کپی رایتر و حتی کارشناس شبکه های اجتماعی را برعهده می گیرد. این مسئله را باید به خاطر داشته باشید که با توجه به تناسب و وسعت یک شرکت، این نقش ها میتواند کم یا زیاد شود.

    وظایف کارشناس دیجیتال مارکتینگ چیست؟

    وقتی شخصی خود را به عنوان یک دیجیتال مارکتر به شرکتی معرفی می کند. باید بداند که وظیفه سختی را برعهده دارد. درواقع او به مدیران شرکت می گوید که یک بازاریاب حرفه ای است و اصلی ترین هدف آن افزایش فروش شرکت یا سازمان است. نکته قابل توجه اینجاست که اگر به تاریخچه فعالیت موفق ترین کارشناس های دیجیتال مارکتینگ در دنیا نگاهی بیاندازید کشف خواهید کرد که یک بازاریاب سنتی بوده اند.

    با این حال اگر میخواهید به عنوان یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ فعالیت کنید؛ در اختیار داشتن ویژگی‌های زیر الزامی است.

    * به کانال ها و ابزارهای بازاریابی مسلط باشد

    از جمله مهم ترین تفاوت های میان بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی، به کانال های مورد استفاده آنها برمیگردد. جایی که بازاریاب های سنتی به کانال ها احتیاج زیادی ندارند اما کارشناسان دیجیتال مارکتینگ بدون کانال ها تقریبا نمیتوانند در امر افزایش فروش، نتایج مثبتی را بدست آورند. تسلط به این کانال ها باعث می شود تا در هر شرایطی از بهترین کانال موجود برای افزایش فروش استفاده نمایند.

    هر چند که با توجه به نوع فعالیت یک کسب وکار، بازاریاب هرگز احتیاجی به کانال های بازاریابی پیدا نکند. اما در هر صورت نیاز است تا کانال های بازاریابی را بشناسد.

    * زیرشاخه های دیجیتال مارکتینگ را بشناسد

    نکته مهمی که در رابطه با دیجیتال مارکتر حرفه ای وجود دارد این است که آنها باید در تمامی حوزه هایی که تحت نظر آنها فعالیت می کنند، اطلاعات مناسبی بدست آورند. باید در نظر داشته باشید؛ اگر می خواهید یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ حرفه ای باشید، و در تمامی حوزه ها فعالیت کنید، باید اطلاعات خود را افزایش دهید.

    آشنایی و تسلط بر زیر شاخه های دیجیتال مارکتینگ نیز به شما به عنوان کارشناس کمک می کند تا در سریع ترین زمان ممکن، ضعف های موجود در بدنه بازاریابی شرکت و سازمان را کشف کنید. سپس راهکارهای مناسبی را برای رفع آنها بیابید.

    * توانایی تحلیل داده ها را داشته باشید

    اگر بتوانید توانایی خود در موارد بالا را افزایش دهید، اما توانایی و قدرت تحلیل داده ها را نداشته باشید، هیچگاه به عنوان یک دیجیتال مارکتینگ موفق شناخته نخواهید شد. یک دیجیتال مارکتینگ حرفه ای باید از قدرت تحلیل بسیار خوبی بهره مند باشد. قدرت تحلیل به او این فرصت را می دهد تا تبلیغات و بازاریابی سازمان را به بهترین شکل هدایت نماید. البته دیجیتال مارکتر موفق و یا ناموفق در رابطه با این مسئله با یکدیگر اختلاف نظر دارند. برخی از آنها با ابزارهای مختلف بازاریابی آشنایی دارند اما قدرت تحلیل نتایج این ابزارها بسیار مهم ‌تر از آشنایی با خود ابزارها است.

    کلام آخر

    شخصی را میتوان یک دیجیتال مارکتر حرفه ای دانست که در تمامی زمینه های بازاریابی اطلاعات دقیقی داشته باشد. و یا تا حد امکان این توانایی را داشته باشد که از اطلاعات بدست آمده، در جایی درست استفاده کند. البته این امکان وجود دارد که با ابزارهای مختلف آشنایی داشته باشد و از انواع بازاریابی برای رسیدن به اهدافش استفاده کند. در صورتی که هیچ نیازی به آنها نیست. پس میتوان نتیجه گرفت یک دیجیتال مارکتینگ حرفه‌ای، باید در تمامی زمینه های بازاریابی متخصص باشد و اطلاعات خود را به طور مداوم به روز نگه دارد تا رسیدن به موفقیت برای او آسان شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    سایت های مفید: مرز سفرالاخبارمجله بک پک تراول – چشم انداز سفر – فود کیک – آموزش آشپزی ـ ترفندهای شیرینی پزی